از چه عایقی در تجهیز کمپر استفاده می شود؟

عایق چیست و در ون کمپر چه نقشی دارد؟

وقتی صحبت از کمپر و کاروان به میان می‌آید، می‌بایست عایق سرما، گرما و صدا در آن بطور جدی درنظر گرفته شود. چند بخش مختلف در کمپر وجود دارند که نیاز جدی به عایق سازی دارند.

عایق سازی منابع و مخازن کمپر و سازه های به کار رفته در کمپر نیازمند استفاده از متریالی قابل اعتماد است که بتوان در استفاده طولانی مدت روی آن حساب باز کرد.

بهترین عایق جهت استفاده در فضای داخلی کمپر چیست؟

یکی از مرغوب‌ترین و محبوب‌ترین عایق ها برای استفاده در کمپر و کاروان عایق الاستومری (الاستومریک) با روکش آلومینیوم و عایق پشت برچسب است.

این نوع عایق ها به دلیل برخورداری از چسبی که در پشتشان کار گذاشته شده است، قابل استفاده برای هر بخش از خودرو هستند.

تاریخچه عایق الاستومری

اگرچه عایق فوم الاستومری از دهه پنجاه میلادی در دسترس بوده است، هنوز در مورد خواص نسبت به عملکرد و مزایای این نوع عایق سردرگمی وجود دارد. با اینحال، ثابت شده است که عایق فوم الاستومری سلول بسته یکی از بهترین انتخاب ها برای کاربردهای لوله و تجهیزات مکانیکی سرد و گرم است.

عایق فوم الاستومری چیست؟

اساسا یک لاستیک مصنوعی است که از ساختار بسته سلولی برخوردار است. در لوله‌ها، ورق ها یا رول های کارخانه‌ای مورد استفاده قرار می‌گیرد. لبه بیرونی آن از یک سطح صاف یا پوسته تشکیل شده است که بعنوان بازدارنده بخار داخلی متریال عمل می‌کند.

به دلیل ویژگی انعطاف پذیری بالا، فوم الاستومری در مقایسه با دیگر گونه های عایق مانند یه سلولی، پُلی ایزو و فوم فنولیک، از احتمال ترک خوردگی و شکستگی کمتری برخوردار است. در نهایت در زمینه انتشار مواد شیمیایی نیز فاقد فیبر و VOC است و به نوعی تکنولوژی سبز محسوب می‌شود.

تصویر قبل از عایق کاری:

تصویر پیش از عایق کاری

تصویر بعد از عایق کاری:

پس از عایق کاری کمپر با عایق الاستومری - عایق کمپر

نام های جایگزین عایق فوم ایلاستومری چیست؟

به عنوان عایق فوم الاستومری سلول بسته، عایق سلولی الاستومری انعطاف پذیر، عایق تک سلولی، عایق الاستومری سلولی، ضد تعریق، عایق مِمبرد، عایق لوله کشی، عایق لوله ممبرد، عایق لوله HVAC و عایق لاستیکی نیز شناخته می‌شود.

ویژگی های عایق فوم الاستومری چیست؟

مقاومت در برابر خوردگی و انعطاف پذیری بسیار بالا

عایق فوم الاستومری به دلیل نفوذپذیری کم بخار آب، ساختار سلولی بسته و بازدارندگی بخار داخلی، یک انتخاب بسیار هالی برای محافظت از لوله ها، منابع و مخازن به کار رفته در تجهیز سازه‌ای مختلف به حساب می‌آید. یکی از رایج‌ترین مشکلات و نگرانی‌های تجهیز کنندگان صنعتی و ساختمانی، خوردگی تجهیزات است که این عایق راه حل بسیار مناسبی برای این مورد محسوب می‌شود.

کنترل حرارت مواد و مقاومت در برابر پوسیدگی

در صورت نصب درست این عایق، می‌تواند به طور موثری افزایش یا افت حرارت و کنترل تراکن برای افزایش طول عمر سیستم مکانیکی را تضمین کند. بر خلاف انواع عایق های فیبری سلول باز، فوم سلول بسته – که عایق الاستومتری هم از همان جنس است – کارایی خود را از دست نمی‌دهد. همچنین در صورت تماس با رطوبت به منبع غذایی برای کپک ها تبدیل نمی‌شود.

ضخامت منعطف برای شرایط متفاوت

یکی از مهمترین موارد مربوط به عایق های الاستومتری، تعیین ضخامت عایق است. عواملی مانند دمای سیال یا گازی که در لوله ها و تجهیزات در جریان است، نوع لوله، اندازه لوله، دمای محیط بیرونی، رطوبت نسبی محیط و اعمال شدن یا نشدن یک پوشش بیرونی، برای محاسبه ضخامت دقیق عایق الاستومری مهم است.

مزایای استفاده از عایق ایلاستومری در کمپر
  1. عایق‌های سلول بسته الاستومری، انعطاف پذیری بسیار بالایی دارند و بهترین گزینه برای سیستم های تهویه مطبوع، گرمایش و سرمایش هستند.
  2. مواد الاستومری به علت متریالی که در آن ها به کار رفته است، قابلیت کنترل دمایی بسیار بالایی دارند. در نتیجه برای استفاده بعنوان لایه های پوششی منابع و مخازن ون کمپر بسیار کاربردی‌اند. حفظ دمای سیالات موجود در منابع و مخازن کمپر یکی از حیاتی‌ترین اولویت‌های ممکن است.
  3. مقاومت آن‌ها در برابر خوردگی و رطوبت نیز، آن ها را به بهترین گزینه برای پوشش منابع و مخازن تبدیل می‌کند؛ چرا که منابع و مخازن کمپر در خارج از خودرو قرار می‌گیرند.
  4. در صورت استفاده از ضخامت درست آن، سلامت تجهیزات تقریبا تحت هر شرایطی امکان پذیر است.

مجوز اتو کمپینگ برای خودرو کمپر چیست؟

تغییر کاربری به کمپر چیست؟

پیش از آنکه سراغ مجوز اتوکمپینگ برویم، باید به شناخت ساز و کار یک سری از مسائل بپردازیم. وقتی یک خودرو ون مسافربری به کمپر ون مسافرتی تبدیل می‌شود؛ در حقیقت از کاربری مسافربری به کاروان مسافرتی تبدیل می‎‌شود. از نظر قوانین راهنمایی و رانندگی جمهوری اسلامی ایران تغییر کاربری به حساب می‌آید.

از این‌رو هنگام تعویض پلاک، گفته می‌شود که خودرو بایستی به حالت استاندارد قبلی برگردانده شود؛ تا تعویض پلاک برای صاحب خودرو انجام شود. چه در داخل کشور و چه در خارج از کشور؛ کم‌تر دیده شده است، که هنگام تردد خودروهای ون با پلاک شخصی (پلاک سفید) با کاربری کمپر؛ واحدهای مربوطه با آن مشکلی داشته باشند. از بخش بعدی به موارد پیرامون مجوز اتوکمپینگ پرداخته می‌شود.

محدودیت‌هایی که شامل خودروهایی با پلاک عمومی می‌شود

اما خودروهای ون با پلاک عمومی (پلاک های زرد و غیره)، قطعا به دلیل عمومی بودن پلاک؛ دچار چالش‌هایی از جمله احراز هویت راننده در ایست بازرسی، می‌شوند. ممکن است حین سفرهای جاده‌ای کنترل‌های مختلف دیگری که مرتبط با تایید هویت راننده و  صاحب خودرو است را به انجام برسانند.

به عبارت دیگر، برای خودروهایی با پلاک عمومی؛ محدودیت‌های زیادی وجود دارد. محدودیت‌هایی از جمله؛ رانندگی فقط توسط مالک پلاک خودرو. اما چنین محدودیت‌هایی برای مالکین پلاک شخصی (پلاک سفید) اصلا وجود ندارد.

 

به چه خودروهایی کمپر گفته می‌شود؟

کمپر به هر خودرویی می‌گویند که امکانات اولیه برای تسهیل یک سفر را داشته باشد. امکاناتی مانند جایی برای خواب و استراحت؛ و یا امکانات و شرایط پخت و پز برای یک روز کامل یا حتی بیشتر. این همان دسته‌بندی خودرویی می‌باشد که نیازمند مجوز اتوکمپینگ برای تردد در جاده‌های کشور می‌باشد.

این خودروها می‌توانند از سواری کوچک باشند؛ تا تریلی‌ها و اتوبوس‌های بزرگ آن هم در کلاس‌های مختلف. شاید این خودروها تعاریف پیچیده‌ای داشته باشند؛ اما در کلیت داستان، یک سری ویژگی‌های شاخص دارند.

برای دریافت و مطالعه اطلاعات بیشتر در زمینه انواع خودروهای کمپر؛ شما عزیزان می‌توانید به عنوان انواع کمپرهای ایران و جهان مراجعه کنید.

 

ماشین‌های رایج مورد استفاده در ایران برای تولید خودروهای کمپر با مجوز اتوکمپینگ

اما مسئله‌ای که در ایران جا افتاده است؛ استفاده از کتگوری ون مسافربری و باری؛ یا خودروهای مشابه آن، برای تولید خودروهای کمپر است. خودرویی که امکانات پخت و پز و شست و شو و خواب را به ما می‌دهد. این موارد خودروهایی هستند که مشمول دریافت مجوز اتوکمپینگ می‌باشند.

بنابراین به هر خودرویی که دارای چنین خصوصیات و امکانات اولیه‌ای باشد؛ کمپر می‌گویند. اگر اتاقکی هم به آن وصل باشد، نام کاروان را به خود می‌گیرد. و پس از آن به جای نام کمپر، نام کاروان کمپر به خودرو مورد نظر تعلق می‌گیرد.

چگونه می‌توانیم برای خودروهای کمپر، کاربری و مجوز اتوکمپینگ دریافت کنیم؟

 از سال 1400 ما در آر اس گروپ – RSIGP، این امکان را برای مشتریان عزیزمان فراهم کرده‌ایم تا ماشین‌های کمپرشان را با مجوز اتوکمپینگ دریافت کنند. این امکان با همکاری شرکت سروش دیزل مبنا به انجام رسیده است که وارد کننده و گارانتی‌کننده خودروهای ون هیوندای H350 در ایران می‌باشد.

مشتریان ما از این امکان برخوردارند که خودروهای صفر کیلومتر فاقد پلاک ( یا اصطلاحا کاردکس) را پس از تجهیز و تغییر کاربری به کمپر؛ با ذکر مجوز اتوکمپینگ به طور رسمی در کارت و سند خودرو، دریافت کنند.

سندیت کاربری اتوکمپینگ

آیا خودروی کارکرده را می‌توان به پلاک مخصوص کاربری اتوکمپینگ تغییر داد؟

 خیر، این قابلیت فقط برای خودرو های فاقد پلاک و به اصطلاح کارتکس فعال می‌باشد. خودروهای کارکرده، که قبلا با کاربری‌های متفاوت سند و پلاک دریافت کرده‌اند، دیگر قابلیت تغییر کاربری و دریافت پلاک اتوکمپینگ را ندارند.

سند و مجوز اتوکمپینگ

آیا تبدیل خودروی با سند اتوکمپینگ، به حالت ساده و مسافربری 13+1 امکان‌پذیر است؟

 خیر، همان‌طور که در بالا به آن اشاره شد؛ وقتی کاربری یک خودرو، یک بار در برگه سبز و در سیستم راهنمایی و رانندگی ثبت می‌شود، دیگر امکان تغییر کاربری خودرو مورد نظر وجود ندارد.

برای مثال اگر کاربری خودرو، مسافربری 13+1 ثبت شود، تا آخرین روزی که از این خودرو استفاده می‌شود؛ همین کاربری برای خودرو مورد نظر باقی خواهد ماند.

طبیعتا کاربری خودرو کمپینگ نیز روی هر تعدادی ثبت شود؛ تا پایان نیز باید روی همان تعداد بماند. اگر کاربری اتوکمپینگ 4 نفره ثبت شود، تا آخرین روز استفاده از آن خودرو؛ همین کاربری در سند خودرو باقی می‌ماند و امکان تغییر کاربری برای خودرو مورد نظر وجود ندارد.

 

*لطفا اگر اطلاعات ارائه با قوانین و مقررات فعلی در ارتباط با مجوز اتوکمپینگ خودرو مغایرت دارد؛ با نوشتن اطلاعات صحیح در بخش کامنت‌های این پست، ما را در ارائه اطلاعات بروز و صحیح به کاربران یاری کنید.*

گواهینامه کمپر – گواهینامه پایه دو

چه گواهینامه ای برای تردد با خودروی کمپر مورد نیاز است؟

گواهینامه پایه دو ؛ گواهینامه ی مورد نیاز برای سوار شدن و راندن ون کمپر می باشد. این گواهینامه برای خودرو هایی با ظرفیت حداکثر 15 نفر؛ و حمل بار با ظرفیت حداکثر 350 کیلو گرم مورد استفاده قرار می‌گیرد. اطلاعات مربوط به شرایط استفاده از گواهینامه پایه دو؛ مدارک مورد نیاز برای دریافت گواهینامه کمپر و هزینه لازم برای دریافت گواهینامه پایه دو را در ادامه همین عنوان؛ تقدیم حضور شما عزیزان کرده ایم.

گواهینامه کمپر گواهینامه پایه دو

 

چه خودرو هایی را می توان با استفاده از گواهینامه پایه دو سوار شد؟

کمپرهایی که با گواهینامه پایه دو قابل استفاده هستند

برای رانندگی با خودروها نیمه سنگین مانند کامیون های کوچک یا همان مینی تراک، مینی بوس و ون های مسافربری و باربری و کمپر؛ ماشین های آتش نشانی، آمبولانس، وانت، کامیونت و خودرو های مسافربری دولتی؛ باید گواهینامه پایه دو داشته باشید. به این معنی که اگر شما قصد رانندگی با خاور یا ایسوزو را هم دارید؛ باید گواهینامه کمپر را دریافت کنید.

 

شرایط دریافت گواهینامه پایه 2 چیست؟

شرایط گرفتن گواهینامه پایه دو - گواهینامه کمپر

  1. ابتدا این که گواهینامه پایه سه داشته باشید؛ و از دریافت آن حداقل دو سال گذشته باشد.
  2. حداقل 6 ماه از اعتبار گواهینامه قبلی شما باقی مانده باشد.
  3. سن شما حداقل 23 سال باشد، زودتر از این سن گواهینامه پایه دو (گواهینامه کمپر) به شما تعلق نمی گیرد.

 

محدودیت های گواهینامه پایه دو چییست؟
    1. رانندگی با خودرو های مسافربری تا ظرفیت حداکثر 15 نفر
    2. رانندگی با خودروهای باربری با وزن بار حداکثر 350 کیلو گرم

 

مدارک لازم برای دریافت گواهینامه پایه دو چیست؟

مدارک لازم برای گواهینامه پایه دو - گواهینامه کمپر

  1. برخورداری از گواهینامه پایه سه که تاریخ انقضای آن به پایان نرسیده باشد.
  2. شناسنامه و کارت ملی از جمله مدارکی هستند که به غیر از اصل آن ها؛ کپی آن ها نیز باید همراهتان باشد.
  3. همراه داشتن اصل گواهینامه پایه سه الزامی است.
  4. در صورت برخورداری از گواهینامه های دیگر از جمله گواهینامه پایه یک و گواهینامه موتور؛ اصل هر یک از این گواهینامه ها باید همراه شما باشد.
  5. کلیه مدارک، باید همراه با هشت قطعه عکس سه در چهار ارائه شوند.

 

هزینه دریافت گراهینامه پایه دو چه قدر است؟

هزینه آموزشگاه های مختلف بسته به سطح کاریشان با یک دیگر متفاوت است؛ اما یک عرف رایج و مشخص برای هزینه حدودی دریافت گواهینامه پایه دو وجود دارد. در زمان انتشار این مطلب روی وب سایت آر اس گروپ (مورخ آذر 1402)؛ مجموع کلی هزینه های لازم برای دریافت گواهینامه پایه دو چیزی بالغ بر یک میلیون و نیم می باشد.

لطفا برای مطالعه اطلاعات مربوط به تمدید گواهینامه پایه دو؛ بخش سوالات متداول در انتهای همین صفحه را مشاهده کنید.

 

مدارک لازم برای دریافت گواهینامه کمپر بین المللی چیست؟

از آن جایی که تعدادی از مشتریان عزیز آر اس به گشت و گذار در خارج از مرز های کشور عزیزمان علاقه مند هستند؛ مدارک مورد نیاز جهت دریافت گواهینامه پایه دو بین المللی را نیز در این عنوان تقدیم حضورتان می کنیم.

برای این کار ابتدا باید شما عزیزان گواهینامه کمپر یا همان گواهینامه پایه دو خود را دریافت کرده باشید. در ادامه مدارک مورد نیاز جهت صدور گواهینامه پایه دو بین المللی را به شما معرفی می کنیم:

    • یک قطعه عکس سه در چهار رنگی
    • اصل گواهینامه پایه دو با حداقل میزان اعتبار یک ماه
    • کپی پاسپورت
    • کپی کارت ملی

لطفا برای مطالعه اطلاعات مربوط به تمدید گواهینامه پایه دو بین المللی؛ بخش سوالات متداول در انتهای همین صفحه را مشاهده کنید.

 

منابع مورد استفاده جهت ارائه این اطلاعات به شما عزیزان:

Azki.com

Karnameh.com

سوالات متداول و توضیحات تکمیلی

تفاوت های گواهینامه پایه دو و گواهینامه پایه سه چیست؟

همانطور که قطعا همه شما می دانید؛ گواهینامه پایه سه، گواهینامه ی اصلی برای راندن کلیه خودرو های سواری سبک و معمولی محسوب می شود. تفاوت گواهینامه پایه 3 و گواهینامه پایه 2 در نوع کاربری آن هاست. گواهینامه پایه دو برای خودرو های نیمه سنگین و اصطلاحا یک پایه سنگین تر از خودرو های سواری مورد استفاده قرار می گیرد.

خودرو های نیمه سنگین، خودرو هایی هستند که پیش تر هم به آن ها اشاره داشتیم. مواردی از جمله خودرو های آمبولانس و آتش نشانی، وانت بار، کامیونت، ون های باربری و مسافربری، ون های کمپر و دیگر موارد این چنینی. خاور، ایسوزو، ون اینرودز و ون هیوندای h350 نیز از جمله ماشین هایی هستند که برای رانندگی با آن ها به گواهینامه پایه دو احتیاج دارید.

آیا برای صدور گواهینامه پایه دو؛ می توانیم گروه خونی را بدون آزمایش اعلام کنیم؟

در صورت عدم برخورداری از مدرک معتبری که اعلام کننده گروه خونی ما باشد؛ می توانید با تکمیل فرم خود اظهاری؛ گروه خونی خود را اعلام نمایید. اما در صورت ارائه اطلاعات غلط درباره گروه خونی، کلیه تبعات و مسئولیت های آن به عهده خود شما خواهد بود.

شرایط عکس سه در چهار گواهینامه پایه دو
  1. عکس گرفته شده برای گواهینامه پایه دو کمپر باید بدون هیچ گونه لباس غیر رایج و اکسسوری گرفته شده باشد. عکس باید با لباس رایج و معمولی و بدون استفاده از کراوات و پاپیون ثبت بشود.
  2. در صورت عینکی بودن یا استفاده از هر نوع اکسسوری از جمله پیرسینگ و گوشواره؛ باید بدون استفاده از این اقلام برای گرفتن عکس گواهینامه کمپر ظاهر شوید.
  3. عکس گواهینامه پایه دو باید در حالت تمام رخ گرفته شود. عکس گرفته شده از خانم ها باید با رعایت کامل حجاب اسلامی بوده؛ و گردی صورتشان به طور کامل در تصویر مشخص باشد.
  4. در صورت اقدام برای تبدیل گواهینامه پایه سه به گواهینامه پایه دو؛ 6 قطعه عکس به جای 8 قطعه عکس مورد نیاز است. عکس ها باید در قطع سه در چهار و سیاه سفید باشند.
  5. هم چنین تصاویر مورد استفاده برای گواهینامه پایه دو؛ باید با تصاویر مورد استفاده برای گواهینامه پایه 3 متفاوت باشند. نمی توانید در فرایند صدور گواهینامه پایه دو از تصاویر مورد استفاده برای گواهینامه پایه سه استفاده کنید.
زمان مناسب برای تمدید گواهینامه پایه دو

گواهینامه کمپر تنها در صورت منقضی شدن قابل تمدید است. یعنی در زمان مراجعه به دفاتر پلیس به علاوه ی 10؛ حداکثر باید یک ماه از اعتبار گواهینامه پایه دو شما عزیزان باقی مانده باشد. البته دارندگان گواهینامه های قدیمی؛ می توانند زودتر از موعد مقرر برای انقضای گواهینامه، نسبت به تمدید آن اقدام کنند.

مدارک تمدید گواهینامه پایه دو چیست؟

مدارک مورد نیاز جهت تمدید گواهینامه پایه دو تقریبا شبیه به مدارک مورد نیاز جهت صدور و اخذ گواهینامه پایه سه هستند و تنها در چند مورد جزئی با یک دیگر تفاوت دارند:

  1. اصل و کپی شناسنامه و کارت ملی از موارد الزامی هستند.
  2. در صورت وجود توضیحات تکمیلی در شناسنامه، یک کپی از بخش توضیحات شناسنامه مورد نیاز است که توسط ثبت احوال مهر شده باشد.
  3. اصل گواهینامه پایه دو جهت ارائه برای تمدید. در صورت مفقود یا مسروق شدن گواهینامه پایه دو؛ استعلام نیروی انتظامی مورد نیاز است.
  4. برخورداری از مدرک معتبری مثل کارت پایان خدمت و برگه آزمایشی که گروه خونی روی آن مشخص شده باشد.
  5. تصویر بیومتریک (به انگلیسی biometric) از چهره شخص متقاضی. در دفاتر پلیس به علاوه ی 10 و دفاتر خدمات الکترونیک انتظامی؛ باجه هایی برای دریافت تصویر بیومتریک و انگشت نگاری کامل افراد متقاضی تعبیه شده است.
مراحل تمدید گواهینامه پایه دو
  1. در ابتدا؛ کار با مراجعه به دفاتر پلیس به علاوه ی 10 شروع می شود. با مراجعه به دفتر؛ درخواست تمدید گواهینامه پایه دو خود را صادر می کنید.
  2. پس از انجام درخواست تمدید گواهینامه پایه دو؛ برگه ی معاینه چشم شما صادر می شود. معاینه چشم شما باید تحت نظر چشم پزشک مورد اعتماد ناجا به انجام برسد.
  3. در صورت استفاده از لنز طبی، نیازی به تایید کاردان فنی نیست. تنها دریافت تاییدیه از پزشک مورد اعتماد ناجا الزامی می باشد.
  4. در صورت انجام عمل لیزیک پیش از تمدید گواهینامه پایه دو؛ دریافت تاییدیه پزشک مورد اعتماد ناجا الزامی است.
  5. متقاضیان بالای هفتاد سال، پس از انجام معاینه چشم پزشکی؛ نیاز به دریافت تاییدیه کارشناس فنی راهنمایی و رانندگی دارند تا تایید صلاحیت رانندگیشان مشخص شود.
  6. افرادی که پیش از تمدید گواهینامه پایه دو دچار نقص عضو شده اند؛ پس از انجام معاینه پزشکی، نیازمند دریافت تاییدیه کاردان فنی راهنمایی و رانندگی هستند.
  7. پس از به پایان رساندن مراحل تمدید گواهینامه پایه دو؛ تا زمان صدور گواهینامه که معمولا یک هفته الی ده روز پس از پایان کار است؛ یک رسید به شخص متقاضی ارائه می شود. متقاضی می تواند تا زمان دریافت اصل کارت گواهینامه پایه دو؛ از رسید مورد نظر به عنوان مدرکی دال بر همراه داشتن گواهینامه پایه دو استفاده کند.
هزینه تمدید گواهینامه پایه دو

در زمان انتشار این مطلب روی وب سایت آر اس گروپ (مورخ آذر ماه 1402)؛ کلیه هزینه های مورد نیاز جهت تمدید گواهینامه کمپر و دیگر گواهینامه ها چیزی در حدود صد هزار تومان یا کمتر می باشد.

تمدید گواهینامه بین المللی پایه دو

هم چنین شما عزیزان باید بدانید که گواهینامه بین المللی قابل تمدید نیست. پس از اتمام تاریخ انقضای گواهینامه بین المللی خود در هر یک از پایه های رانندگی؛ باید نسبت به ارائه مدارک و دریافت نسخه جدید از گواهینامه بین المللی خود اقدام نمایید.

لطفا به یاد داشته باشید که برای این کار نیاز است به کانون اتومبیل رانی مراجعه کنید. همراه داشتن اصل گواهینامه صادر شده قبلی تان؛ به همراه دیگر مدارک شناسایی که پیش تر به آن ها اشاره داشتیم از جمله اقدامات الزامی برای دریافت گواهینامه پایه دو بین المللی جدید شما می باشند.